Een greep uit onze klanten
De afgelopen jaren hebben we al veel organisaties mogen helpen.
Albelli verzamelt niet alleen foto’s
Over Albelli
Albelli werd in 2008 opgericht en is een van de snelst groeiende e-commerce bedrijven van Nederland. Het bedrijf bestaat uit een groep merken die fotoproducten leveren aan meer dan vier miljoen klanten in België, Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Zweden, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Ze zijn gespecialiseerd in fotoboeken, wanddecoratie, kaarten, fotoafdrukken, mokken en kalenders. Deze producten levert Albelli met een prachtige missie: de wereld een stukje mooier maken door de momenten van mensen tot leven te brengen. Ze geloven daarbij in kwaliteit, betaalbaarheid en een geweldige klantenservice.
Customer first
Dat de mens, en dus ook de klant, belangrijk is voor Albelli blijkt ook wel uit het feit dat “Customer first” de nummer één pijler van de organisatie is. En van die customer willen ze dan ook zo veel mogelijk weten om zo het product en de dienstverlening optimaal in te richten! Informatie verzamelen van klanten was het werk van Prisca Metz, Market & Consumer Research Manager bij Albelli (haar rol op het moment van schrijven). Onderzoek heeft een belangrijke plek binnen de organisatie en ondersteunt daarmee o.a. op het vlak van Product Development, Brand (wat doet een campagne op je merk), Customer Care of bij onderzoek voor de verschillende marketingteams per land.
Onderzoekssoftware
Toen Prisca bij Albelli begon werd er reeds gewerkt met een platform waarmee onderzoek uitgevoerd kon worden, een pakket waar ze uiteindelijk 4 jaar mee gewerkt hebben. “Bij binnenkomst was één van de doelen onder andere de tool optimaliseren, we moesten efficiënter werken” zegt Prisca over haar begintijd bij Albelli. “Via een contact bij DirectResearch (onderdeel van Markteffect Groep) kwam ik in contact met Sam Mousa en Hesam Fahimi, de oprichters van Collecthor.” Collecthor is onderzoekssoftware en werkt voor alle kennis omtrent marktonderzoek nauw samen met Markteffect. Markteffect is een marktonderzoeksbureau opgericht in 2007, al vele jaren een toonaangevende speler in de sector en winnaar van onder andere 8 FD Gazellen Awards en in 2020 uitgeroepen tot beste onderzoeksbureau van het jaar door de brancheorganisatie MOA.
Collecthor
Na een paar gesprekken gevoerd te hebben koos Albelli voor Collecthor. Prisca: “Er waren drie belangrijke redenen waarom we voor Collecthor kozen. Tijdswinst was de eerste, ik behaalde ontzettend veel tijdswinst doordat er maar één vragenlijst geprogrammeerd hoefde te worden die ik vervolgens kon vertalen. Bij ons voorgaande pakket moest ik elke vragenlijst apart programmeren, wat betekent dat wanneer ik een vraag aanpas of toevoeg ik dit voor elke taal apart moest doen. Ten tweede beviel het persoonlijke contact en de flexibele aanpak me enorm goed, voorheen was ik gewend een algemeen nummer te bellen en dat vervolgens mijn vraag of probleem op een lijst kwam te staan. Tot slot waren de kosten bij Collecthor lager dan bij ons vorige pakket.”
Persoonlijk
Bij Albelli staat de klant centraal, bij Collecthor ook en dat gevoel kreeg Prisca dan ook: “Zoals gezegd vond ik het persoonlijke contact erg prettig, dit vertaalde zich onder andere in het contact wat ik had met Sam. Hij kan contact hebben op meerdere niveaus en dat vind ik heel prettig. Hierdoor krijg je het gevoel dat je het samen doet, dat maakt de relatie sterker. Bij de andere partijen die ik gesproken heb staat het product maar is alles er omheen vooral een salesorganisatie. Ik wil jullie dan ook meegeven dat persoonlijke nooit kwijt te raken, daarmee maak je het verschil.”